Diari Kehidupan

Coretan Bicara, Bingkisan Pengalaman

Tuesday, October 19, 2010

Hipokrit la Org tu!

Hmm.. How to start? maybe bg definisi kot...  HIPOKRIT... dengan tahap kemalasan untuk membuke kamus, aku just bg maksudnya based on aku ye pemahaman... sifat pada manusia yang bermuka2, talam dua muka, grey color sbb dia mmg blur (ade kaitan ke?). Depan aku ckp lain, tp depan bos cakap lain... Ayoyoyo... Amma, inna dey!! Perkara ni dah jadi 2 kali... Susah toi nak bercakap ngan orang camgini... Aku mmg tak paham ngape dia cam anti beno ngan aku... Kekdg aku niat baik aku ni disalahertikan.. sudah terang lagi bersuluh bos ckp, aku still pegang satu amanah ni, tp die still deny n ckp amanah tu dah diserahkan pada anak buahnya... walhal insiden sebelumnya itu tiada kaitan dengan amanah tu.. Aku just nk tegur anak buahnya supaya bercakap dengan cara elok, sbb kata2nya sebelum tu mampu meremuk hancurkan pasukan yang baru dibentuk.. (nada yang aku gune masih dikategori lembut dan simfoni dengan suasana aman damai). Tetiba makcik ni masuk campur dan merapu yang bukan2. Aku yang baru nak bersyair tu terus tergamam dan terkesima.. Bile aku nk ckp apa sbenarnya, sibuk suruh dgr die ckp.. Aku ni cuba la bagi solution utk masalah yg timbul, leh lak ckp tak mau la tanye byk kali... Takut ler pulok.. Aku jugak le yg berdepan ngan bos, luahkan ape yg berlaku.. Bos pun confirmkan, aku ler yg pegang amanah tu... Fuhh.. lega, sbb aku ye telinga masih sihat dan dengar dgn tepat.. Bila bos panggil dia dan beritahu, terus diam seribu bahasa.. Tahu lak diam... Mmg hipokrit tol!!

Any tips how to handle this kind of homo sapiens?

No comments:

Post a Comment